se.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | SWEBOK |
2 | Mühendislik, sistem ve yazılım mühendisliği kavramları | Sommerville, Software Engineering, 9e, Pearson, 2011. (ch.1). |
3 | Yazılım süreçleri | Sommerville, (ch.2) |
4 | Çevik yazılım geliştirme | Sommerville, (ch.3) |
5 | Gereksinim mühendisliği | Sommerville, (ch.4) |
6 | Sistem modelleme | Sommerville, (ch.5) |
7 | Sistem modelleme | Sommerville, (ch.5) |
8 | Midterm exam | |
9 | Mimari tasarım | Sommerville, (ch.6) |
10 | Tasarım ve gerçekleştirme | Sommerville, (ch.7) |
11 | Tasarım ve gerçekleştirme | Sommerville, (ch.7) |
12 | Yazılım sınama | Sommerville, (ch.8) |
13 | Yazılımın evrimleşmesi | Sommerville, (ch.9) |
14 | Yazılım bakımı | Sommerville, (ch.9) |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Sommerville, Software Engineering, 9e, Pearson, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | * Pressman, Software Engineering: A Practitioner\'s Approach, 7e, McGrawHill, 2010. * SWEBOK, Guide to the Software Engineering Body of Knowledge: 2004, IEEE. * Fowler, UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language, 3/e, AddisonWesley, 2004. * Larman, Applying UML and Patterns: An Introduction to ObjectOriented Analysis and Design and Iterative Development, 3/e, Pearson, 2005. * C. Sidney Burrus, What is Engineering?, http://cnx.org/content/m13680/latest/Understanding the Engineering Problem Solving Process, http://www.asme.org/ Education /PreCollege/TeacherResources/StudentReading22.cfm * Richard H.Thayer, Software System Engineering: A Tutorial, April 2002. * F.P. Brooks, Jr , No Silver Bullet: Essence and Accidents of Software Engineering, Proceedings of the IFIP Tenth World Computing Conference: 10691076, 1986. * European Software Strategy, www.nessieurope.eu, June 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek | X | ||||
2 | Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek | X | ||||
4 | Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek | X | ||||
5 | Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek | X | ||||
6 | Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek | X | ||||
7 | Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak | X | ||||
8 | Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak | X | ||||
9 | Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak | X | ||||
10 | Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek | X | ||||
11 | Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
12 | Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
13 | Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest